Když jsme v páteční večer přijeli do Milovic za všudypřítomného sluníčka a modré oblohy, málokdo z nás věřil v částečné opakování deštivého scénáře z Olomouce. V sobotní den se ale s přibývajícími hodinami úměrně kazilo také počasí. Ovšem ani zatažená obloha, chlad a mírné přeháňky neodradily od účasti ve 3. kole AZ pneu Tuning Cupu 2009 celkem 85 zaregistrovaných soutěžících.
Mezi nimi tentokrát chyběl VW Golf III Davida Navrátila, vítěz úvodních dvou kol soutěže, který se představil návštěvníkům brněnského autosalonu. Na ocenění Best of Best tak bylo hned o jednoho adepta méně. Ze všech přítomných vozidel porotu nakonec nejvíce oslovilo BMW E30 318iS, jehož majitelem je Pavel Medveď. Loňské 3. místo z elitní TOP 10 o kvalitách auta hodně napovídá. Pavel na svém voze od té doby opět zapracoval a ocenění je určitě zasloužené. Škoda jen, že v letošním roce jeho „é-třicítka“ postrádá větší konkurenci v samotné BMW Scene, kde se během tří srazů registrovala pouhá tři vozidla. Přitom v Milovicích bylo hned několik BMW vidět přímo v prostoru soutěže. Jejich majitelé si ale nakonec cestu k informačnímu stánku nenašli.
Jak už se stalo tradicí, nejobsazenější kategorií byla Opel Scene, kde se sešla většina favoritů. Na stupínek nejvyšší tentokrát vystoupal František Salmon (Astra F). Opel Scene se v našich komentářích ale věnujeme poměrně často, proto dáme prostor dalším. Zajímavé složení měla Other Scene, ve které mezi sebou soutěží vozidla, která nemají vypsanou vlastní kategorii podle značky, země původu nebo stáří vozu. Mnohdy se tak setkají auta, jejich srovnání podle hodnotícího klíče je opravdovým oříškem. Třeba v Milovicích proti sobě stála dvojice Trabantů 601 Combi, doplněná o Wartburg 353. Tahle auta si jsou ještě docela rovna, ale to by se k nim nemohl přidat ještě Chevrolet Camaro Z28, který disponuje několikrát větším výkonem než všechna tři zmíněná vozidla dohromady … Takový je ovšem úděl Other Scene. Právě Jirka Sklenář s Camarem se nakonec radoval z vítězství.
Generální partner soutěže AZ pneu Tuning Cup 2009:
- AZ pneu, s.r.o. – internetový prodejce pneu a litých kol
Hlavní partneři:
- Dynamat – špičkové tlumící materiály
- otoMoto.cz – inzertní server pro motoristy
- Autodíly JP, s.r.o.
- Mat Servis
- Edge Tuning
Zajímavé změny se v letošním roce dějí v Japan&Asia Scene. Jaroslav Colbert s Toyotou Corolla byl dodatečně zařazen do Profi Scene, takže z bojů o stupně vítězů vypadlo jedno kvalitní auto. Nejvíce bodů v Milovicích nakonec obdrželo Mitsubishi Colt (Miloš Krištof), před Toyotou Supra (Aleš Kociolek) a slovenskou Mazdou MX3 (Martin Černek).
Závěrem bychom chtěli upozornit ještě na dvě důležité věci, se kterými se v letošním roce setkáváme na téměř každém kole soutěže. Tou první je dodržování pravidla o příjezdu a následné registraci vozidla do 11.00h. Vždy se najde někdo, komu tento limit uteče – a je úplně jedno, jestli se zpozdil o pět, deset nebo dvacet minut. Následně dochází ke zbytečným rozepřím, nařčením ze strany soutěžících, vyjmenovávání mnoha různých důvodů zpoždění atd. Ani pro nás není příjemné nepřipustit soutěžícího do aktuálního kola a věřte, že to děláme velice neradi. Nic ale není černobílé a nemá to co dočinění s tím, že bychom nebyli dostatečně tolerantní. Zkušenosti s všelijakými ústupky a vstřícnostmi máme za celou dobu pořádaní soutěže velice špatné, protože se nám téměř všechny vrátily jako bumerang v podobě stížností dalších soutěžících, kteří si svou „konkurenci“ bedlivě hlídají. Všichni máte stejná pravidla, nerozeznáváme rovné a rovnější. Své by o tom mohli říkat třeba porotci, kteří nebyli z důvodu pozdního příjezdu připuštěni do soutěže v loňském roce, kdy ještě mohli bodovat v Profi Scene. Dávejte si na tyto věci prosím pozor, předcházet jim je přece jednoduché – stačí prostě přijet včas …
Druhou věcí je představování soutěžních vozů, za které mohou soutěžící v sezóně 2009 získat až dva bonusové body. Možná si řeknete, že to v součtu nehraje žádnou roli, ale opak je pravdou. Už několikrát tyto dva bodíky rozhodly těsné souboje o umístění na stupních vítězů (v Milovicích například ve Ford Scene). To samé platí pro bodově hodnocený tištěný seznam úprav. AZ pneu Tuning Cup je komplexní soutěž a na celkový výsledek má vliv řada faktorů, mezi které patří i výše uvedené věci. Tak na to nezapomínejte …
Další zastávkou soutěže AZ pneu Tuning Cup bude 11. července Relaxmeeting Pardubice, na kterém očekáváme opět hodně velký počet soutěžních vozů. Akce je pořadatelsky výborně zvládnutá, má zajímavý program a netradiční zázemí. Pokud nemáte nic v plánu, určitě se vám v Pardubicích bude líbit!
- Tuning sraz Milovice – výsledky
- Tuning sraz Milovice – galerie
- Škoda 120M – Radek Herold
- Best of Best – BMW E30 318iS
- Chevrolet Camaro Z28 – vítěz Other Scene
- Jan Bittner zvítězil ve VW Modern Scene
- Jakub Lelek – Škoda Octavia II
- Renault Clio oživil French Scene
- Držitelé ocenění Best Show
- Michal Hladký – Ford Escort Cabrio
- I hostesky se už těší na lepší počasí …
Dobrý den, měl bych pár konstruktivních nápadů: Mohlo by se uvádět kompletní hodnocení soutěžících aby ostatní vyděly kolik kdo strácí na koho bodů, nebo ve výsledcích by mohlo být uvedeno alespoň kdo kolik dostal bodů, dále yb určitě hodně lidí uvítalo nějakou slevu od vaších sponzorů a nějakou slevu formou vstupu na sraz samotný. Předem díky za komentář
ahoj mam stejny dotaz jako uz nekdo psal v prispevku na olomocky sraz zda-li by bylo mozne k vysledkum o umisteni v tunincupu pridat pocet dosazenych bodu.Predem diky :))
fufu návrCH se píše s H a poroDce se píše s T
Čus, já bych měl připomínku ohledně udělovaných bodů, proč má zavazadlový prostor jen 5 bodů a hifi také, vždyť právě v kufru a na muzice se dá tak suprově tunit, myslím si že právě muzika by měla u soutěžních vozů být hodnocena aspoň 20 body, jo a taky nápad a změna stylingu by měla být hodnocena 50 body, aspoň by dostaly šanci i jiná auta, které nemaj jen drahé laky, kola a drahé snadno výměnné součástky. Tož je to jen můj návrch 🙂
Náhodou by bylo dobré zveřejnit, jednotlivě udělované body aspoň prvních 3 v každé kategorii, aspoň by mohli ostatní soutěžící zjistit kde co vylepšit a dohnat tak soutěžícího před nimi, tím že tajíte hodnocení akorát zadáváte záminku o tom, že hodnocení není regulérní a proto se ho bojíte zveřejnit, co mi je platné, že se mohu zeptat na své auto po zkončení akce, když mě zajímá hodnocení auta co zkončilo přede mnou a tím mohu zjistit na čem mám máknout, jestli si nějaký porodce stěžuje, že nechce vést odpověnost za zvěřejnění bodů, tak by bylo lepší kdyby se na hodnoceni vybodl, když si nestojí za svém rozhodnutí bodů a bojí se ho zvěřejnit. Tak a teď abych nesoutěžil 🙂 a stejně budu :).
Ahoj, co se týče role porotců, tak tu jim opravdu nezávidím, nicméně s nimi sympatizuji. V každé kole jsem měl super porotce, se kterými se dá úplně normálně mluvit a debatovat. Nicméně se přikláním k žádosti o uveřejnění celkového počtu bodů u jednotlivých míst v žebříčku (např. v závorce za jménem). Vím že většina soutěžících jsou správné lidičky, úplně normální, kteří si na nic nehrajou a určitě by to uvítali také. Je mi jasné že se najde i několik „blbců“, ale ty jsou úpně všude (naštěstí jen v malém množství :-)) Mohli by jste udělat změnu a doplnit, třeba i zpětně, celkový počet hodnocených bodů? Předem moc děkuji za ochotu.
Zdar kluci a holky!Nebo spíš Tuneří a Tunerky!Taky bych rád viděl hodnocení v bodech,ale musím dát tady pořadatelům!Fakty je to asi nereálné!Jelikož každý z nich má jinej metr na hodnocení.Ale pokud hodnotí celou kategorii,nebo tří,hodnotí ji stejným metrem.Takže je to správně!
Ale vemte,že Třeba porotci raději vidí upravený motor,super brzdy a podvozek a porotkyně se zase všimnou každého detailu na kastli.(viz teď seat scene) Stál jsem u toho! :o) A hlavně Jednomu porotci se Váš interier líbí,tak dá 5 a ten druhý dá třeba 7. neni to že by hodnotil jinak,ale někteří porotci prostě všechny hodnotí níž a někteří víš.Takže pokud pětkrát budete mít porotce,který dává vižší hodnocení a budete 7x třetí,můžete mít víc bodů,než ten,kdo bude v jiné kategorii 7x první. Prostě to asi nejde! S tím sem s nima za jedno a neříkejte,že při té rivalitě,kdy do aut cpeme tisíce a desetitisíce,by vás nenaštvalo,že Váš kožený interier za 100 000kč dostal 7 bodů stejně jako u jiného porotce interier v jiné kategorii v originálu s plastovejma koberečkama a sedačkama ušitejma z pytle a nastříkanou palubkou sprejem! Berte to prosím jako můj názor Sklendy Chevy Camaro Z28 PS: JO A NENI TO JEN KVALIFIKACE? JDE SNAD O FINÁLE NE????????? TAK ZDARY V PARDUBICÍCH!
TO SKLENDY:…nebuj se nic, i já se ráda podívám na krásný motor, který přede…bezpečné brzdy…a fajne podvozek… 😉
Fufu: za to ty seš playboy …
Čus, ještě by mě zajímalo když mám napsán rozpis úprav a fotogalerii, jestli si to porotce vezme sebou a já na další sraz to budu muset donést znova. Jo a taky jestli máte na plachtu přichystány hezčí holky, zatím podle fotek nic moc 🙁
PS: jo a omluvte můj pravopis, přec sem už ze zvláštničky nějaká ta léta pryč 🙂
Z těma bodama, bych to také uvítal. Bylo by to docela zajímavé, ale zase nadruhou stranu, jak píšete vy, poté jsou také kůli některým lidem, co se nestarají o výsledky, ale jen hledají chyby u porotců, a dalších soutěžících. Ona je to taky otázka názoru na jednotlivá auta, ne? Pokuď se nepletu, tak pakrát na některých kolech vyhrálo auto, protože to bylo nerozhodně, tak se udělal kompromis, a na jiném kole, opět zvítězilu jiné auto, které vedlo v přechozím. Třeba v Milovicích, byl podle mého názoru zajímavý souboj ve Ford scene, kde získal Michal Hladký 2.místo z cábrem, proti sierre, a jednalo se, jak se psalo v předchozím článku o představení na plachtě. To si myslim, že je fajn. Ale já osobně bych dal hlásek více Michalovi, protože jeho cábro mi padlo do oka mnohem více, ale otázka názoru. Přece jen si myslim, že je to soutěž, a každej by si měl stavět auto jak se mu líbí, a ne podle porotců, ty okorát ukazují na nedostatky oproti konkurenci..:-) A uričtě souhlasim z dříve položenym komentářem od soutěžíčí Thora z excellentcars, kterej měl podle mého názoru 100% pravdu. Jinak, kdy bude uveřejňěn seznam soutěžíčích v kategoriích, jako tomu bylo v sezoně 2008?….Děkuji za odpověd, mějte se, a přeju celému týmu, hodně štěstí při hodnocení na dalších kolech, už se těšim na Relax, doufám, že vyjde počasí, a sjede se hoodně aut…..Z pozdravem Radek Vavruška/Radis
musim uznat ze kvalita hostesek klesla:-((((a s tim hodnocenim bych take nechvatal aby se zverejnovalo,pokud to nekoho zajima at se opta osobne.na miste nikdo nic nerekne a po netu jsou pak vsichni na chytro.Fufu kdy uvidim tvou karu na zivo?
Honzi: chtěl bych to dodělat na Pardubice 🙂
fufu na jakem aute ted delas mas nove nebo porad toho nisana?? 🙂
Libor: Nissana jsem prodal hned po finále TC 2007, kupoval ho jeden mlaďas z Třebíče, uváděl, že prý tam dotáhne detaily a bude sním nadále soutěžit, no od prodeje sem Nissana už neviděl, ale mám zprávy že se mu daří dobře, že prý šetří peníze na nový lak, kola a introš v kůži, tak uvidíme 🙂 Jinak teď mám BMW e36 kabrio 🙂 více zde: http://www.tuningforum.cz/viewtopic.php?f=102&t=59382
jj kluci, máte pravdu, minulé sezony ty hostesky byli nějaké lepší 🙂 , třeba je to tím počasím 🙁
Ahoj hledám někoho kdo dodává hostesky a modelky na tuning sraz, závody, výstavy a pod. Více info na mailu nebo stránkách, díky moc :))