Už jsme v tom všichni zase na plné obrátky. Pořadatelům jde hlava kolem ze starostí se soutěží, porota si láme hlavu nad výsledky, soutěžící spekulují nad pořadím a divákům se z těch krásných aut točí hlava. Možná trochu přeháním, ale to nemění nic na tom, že Tuning Cup odstartoval svou 3. sezónu.
V Kopřivnici se sešlo téměř šedesát soutěžících, což na úvodní kolo není špatné číslo. Vyjelo také několik úplně nových aut, která stála opravdu za to. Ale bylo vidět, že se přes zimu hodně pracovalo i na vozech, které soutěžily i minulou sezónu. Příkladem za všechny je Darek Haumer (Peugeot 307 CC). Poprvé za své působení v soutěži dosáhnul na pohár Best of Best pro nejlepší vůz celého srazu a pochopitelně dominoval ve French Scene. V této kategorii bude letos ale ještě pořádná konkurence.
Asi nejtěsnější boj probíhal v kategorii Škoda Modern Scene, ve které soutěží Felicie a další novější modely z Mladé Boleslavi. Vítězství bral Milan Vybíhal alias GrandPa (Škoda Felicia), druhý skončil Dan Julínek (Škoda Octavia) a třetí po velice těsném boji Radek Jambor (Škoda Fabia). Všech sedm vozů v kategorii bylo ale na špičkové úrovni a rozdíly mezi nimi byly opravdu malé.
V nové kategorii Oldies Scene (vozy rok výroby 1977 a starší) se sešli dva krásní veteráni. Tím lepším byl Petr Biolek (VW Brouk). Ovšem Tatra 603 Jaroslava Huby je taky pořádná pecka! Snad tohoto hosta ze Slovenska uvidíme na našich srazech letos častěji. Když už jsme u těch zahraničních hostů, určitě stojí za to zmínit Kubu Beltraniho (PL, BMW E36 Coupé), který získal stříbro v BMW Scene. Nejlepší vůz srazu si nově volili také diváci. Nakonec se jím stal Tomáš Slováček se Škodou 120.
Sraz v Kopřivnici byl vcelku povedeným startem do nové sezóny. Co nás mrzí, je velice nízký počet soutěžících v kategoriích VW, kterou jsme díky velké konkurenci letos rozdělili. Snad se to do budoucna zlepší. V Kopřivnici jsme mohli pozorovat ještě jednu věc. Soutěžící byli až na výjimky pouze z Moravy a blízkého okolí, z Čech moc vozů nedorazilo. Jen se nám tak potvrdilo, že ochota absolvovat hezkou řádku kilometrů je v moravské části soutěžících podstatně větší. Závěrem se ještě sluší poděkovat těm, bez jejichž podpory by Tuning Cup nemohl fungovat:
AZ pneu, s. r. o. – generální partner soutěže Tuning Cup 2007
Auto-Moto Riegger, s. r. o. – prodejce tuningových doplňků, filtrů K&N a automobilů Suzuki
Würth, s. r. o. – partner profesionálů
Dynamat – nejlepší tlumící materiály na trhu
Auto Design – prodejce tuningových doplňků, úpravy tuning vozů
Edge Tuning a Racing Klub v AČR
Další kolo Tuning Cupu proběhne v sobotu 5. 5. na Mimoňských válkách XI. V Mimoni se každoročně schází asi největší konkurence, takže se určitě bude na co dívat …
Kompletní i průběžné výsledky ZDE.
Fotogalerie ZDE.
Ahoj-Kopr jako akce byla celkem vydařená ,ale nad pořadím některých aut se člověk musí opravdu pozastavit a uvažovat podle čeho porota opravdu postupovala!Někdy jsme se museli opravdu divit.PS:no snad to bude na dalším kole TC jiné 🙂
Zdravím, třeba hodnocení Top 3 v kategorii Best engine. Bajgar z A4 si myslím, že si zasloužil ocenění za Best engine, ale chápu porotce, neměli to jednoduché, ale taky už českou tuningovou scénu pozuruji delší dobu a mněl podle mně lepší styling než třeba oceněná Octavka od Julínka.
akce podařena , pravda co víc si jen přát.jen je škoda že se nepřihliži na jistou orignalitu nápadu.Tím mám namysli v prvni fázi porovnaní vlastni výroby a originality s koupi na shopech či ojednávek u tuning firem.Chápu tuning jako odlišení a tudiž je podle mě více cenné auto abych mluvil k přikladu naraznik vyrobeny a jedinečný než takový který uvidim na sraze na 5 autech a přesto se takové auto umístí víš.Na to ale asi recept není.Asi každy uvažujem jinak.Týme tuning cupu mějte se a at to šlape i nadále a co se nad tim zamyslet…
No jsem stejneho názoru jako tady uvedl VOJTIK!Dalo by se uvezt hodně přikladu aut z Kopřivnice co se neumistili!Ale nemá cenu to řešit dokola neb se tím už nic nevyřeší a pořadí už to nezmnění!Ale např. v soutěžní skupině SEAT SCENE to bylo hodně ulitlé to pořadí-nic no těším se na další TC a uvidime 🙂
V Kopřivnici jsem byl a stím časem máte pravdu. Sám jsem pozoroval porotce jak neustále mezi auty pobíhali a neustále se rozhodovali o pořadí. Vaše rozhodnutí bylo určitě správné a navíc je to taky věc vkusu, každému se líbí něco jiného. Vám přízeň určitě zanechám, protože jste první kdo tady přišel a zavedl nějakou soutěž o nej auta české tuningové scény. Jen tak dál celý týme TC.
Ano hodně věcí, taky je potřeba včas se zaregistrovat. Jinak, chtěl jsem se zeptat, když teďkom byl zrušen sraz v Přerově, kde se mnělo konat jedno z kol Tuning Cupu, nebude zařazeno to Tuning Cupu jiné moravské kolo? Např. Vyškov nebo nějaký jiný větší sraz Moravy?
No tak to by bylo mooooc fajn ,kdyby posledním 10 kolem TC byl opět KOPR-chvalím! Y:-)
Podle mě,není hodnocení zas až tak fér-neustále vyhrávají jedni a ti samí lidé,vypadá to docela zajímavě,když se objeví někdo nový…třeba to není tak jak to vypadá,ale vypadá to vcelku dost zmanipulovaně….
S tou Kopřivnici by to byla paráda. A taky si cením toho, že pro tunery z Moravy jste zařadili už hned ze začátku do soutěže tři moravské kola, aby nemuseli jezdit na jiné české kola. V tom případě by jim respektive stačili jenom ty moravské kola, ale předpokládám, že ze tří kol nebude dostatečný počet bodů pro účast na Velkém finále.
to já bych byl zase pro kopřivnici, mám to 30km 🙂 a do blatne cca 300km tak snad chapete 🙂 proc musi byt všechno tak daleko, jsem pro moravu.
Myslím,že spousta lidí by měla radost z 10kola TC v Blatné.Samozřejmě včetně mne.Necháme se tedy překvapit,zdravim.
A není to jedno, kde sraz bude ? Ten, kdo má zájem, rád přijede. Já to měl do Kopřivnice z Liberce 320 km. Sice trochu z ruky, ale v ČR :))