V dalším „pohledu do karet“ se ve zkratce podíváme, jak to v letošním roce vypadá v kategorii Seat Scene. V první sezóně Tuning Cupu neměly vozy ze slunného Španělska ani vlastní kategorii a soutěžily společně s vozy Audi. Od roku 2006 už funguje Seat Scene tak, jak ji znáte. V letošním roce je v kategorii zaregistrováno celkem 14 vozů. Není to ani málo, ani příliš a vládne zde zdravá konkurence.
V popředí všech vozů se vyjímá Ibiza Cupra z prostějovského clubu 4D Performance, jejímž majitelem je Roman Vojtek. Tento člověk patří ke stálým soutěžícím Tuning Cupu a stejně tak jak se vyvíjí od roku 2005 naše soutěž, roste do krásy i jeho vůz. V letošní zimě Roman opět zapracoval a výsledek je parádní – důkazem toho může být nejen několik vítězství v Seat Scene, ale také řada speciálních ocenění včetně Best of Best. Romanovi patří průběžná třetí příčka, ale pouze vinou malého počtu účastí.
Roman ale určitě není jediný, kdo na svém voze pořád pracuje. Živým důkazem je také Eva Rudošová alias Mallory. Ještě před dvěma lety toho na Cordobě členky Girls Tuning Clubu k vidění moc nebylo. Pak se ale Eva zdravě naštvala a postupně postavila asi nejlepší Seat Cordoba, který brázdí české silnice. V průběžném pořadí jí zatím patří 2. místo, uvidíme, jak si povede 29. – 30. 9. na Velkém finále v Českých Budějovicích.
Průběžným výsledkům zatím kraluje Jiří Levý (Ibiza). Ten od počátku roku poctivě sbírá bod za bodem a vyplácí se mu to. Na paty mu možná bude brzy šlapat Martin Kadlec (Ibiza). Ten do soutěže vstoupil až v její polovině, ale za to velice dravě a úspěšně. Zapomenout nesmíme ani na Martina Rokoše, který podobně jako Jirka Levý shromažďuje potřebné bodíky a je na pěkném průběžném třetím místě. Martin v loňském roce obsadil na Velkém finále celkově druhé místo za Jakubem Řachem (Leon Cupra). Ten se v letošním roce bohužel ukázal pouze jednou a na svém kontě má díky brzkému odjezdu nulu. Velká škoda, tohle auto by totiž určitě v Seat Scene udělalo pořádný vítr …
Po menší odmlce se ukázala také Martina Křemínská. Poslední porážka tuto soutěžící pěkně nastartovala a ve Slušovicích byla její Ibiza vidět v novém hávu. Zapracovalo se hlavně na motorovém prostoru – jen tak dál! Prozatím poslední místo zaručující účast na Velkém finále patří Michalu Hajkovi (Ibiza). Ten ale určitě nemá nic jisté, protože si na něj brousí zuby ostatní soutěžící. Uvidíme, jak do bojů promluví ještě Petr Zubel (Toledo II), Jaroslav Slavík (Ibiza) nebo Petr Gajda (Toledo I). Posledně jmenovaný bojuje úspěšně na druhé frontě – v diváckém SMS hlasování o TOP 10 nejlepších vozů mu zatím patří krásné třetí místo. Kompletní pořadí diváckého SMS hlasování naleznete na titulní straně.
Tak tolik ke kategorii Seat. Nebude to trvat dlouho a představíme se kategorii další. Na řadě je VW Oldies Scene …
Hm-pěknéé! 🙂