Každý, kdo uvažuje nad účastí v novém ročníku soutěže AZ pneu Tuning Cup, by jistě moc rád věděl, ve které kategorii bude vlastně soutěžit. Oproti loňskému roku nenastalo žádné zásadní zemětřesení, jde o pouhé 2 stupně Richterovy škály … Dost bylo úvodních řečí, pojďme rovnou na změny. Tou první je nové rozdělení kategorií VW Scene a Škoda Scene. Jedná se o dvě nejobsazovanější kategorie, ve kterých je konkurence místy opravdu na ostří nože. Detailní systém rozdělení naleznete ve vysvětlivkách pod článkem.
Další novinka se týká Oldies Scene. Dosud si soutěžící, kteří splňovali požadavky pro kategorii Oldies Scene (r. v. 1978 a starší) mohli vybrat, zda v ní zůstanou, nebo přejdou například do VW Oldies. Nyní je každý vůz s rokem výroby 1978 (včetně) a starším zařazen do Oldies Scene automaticky.
A konečně změna poslední. V roce 2008 bude zavedena Profi Scene, ve které se budou potkávat soutěžící z řad poroty, firemní showcary nebo vozy našich sponzorů. K Profi Scene se před startem sezóny ještě podrobněji vrátíme v samostatném článku, kde přesněji vymezíme pojem „firemní showcar“, protože tohle je už delší dobu (jak jsme zaznamenali), hodně diskutovaná věc. Kompletní seznam soutěžních kategorií pro sezónu 2008 má tedy následující podobu:
- Audi Scene
- Seat Scene
- VW ´80s Scene1
- VW ´90s Scene2
- VW Millenium Scene3
- Škoda Oldies Scene4
- Škoda Scene5
- Škoda Modern Scene6
- Škoda Fabia Scene
- Opel Scene
- BMW Scene
- Ford Scene
- Honda Scene
- Japan & Asia Scene7
- French Scene
- Peugeot Scene
- Italian Scene
- Other Scene
- Oldies Scene8
- Profi Scene9
- Golf I a II, Brouk, Jetta, Scirocco, Passat B2, Polo II, Transporter T3 a starší
- Golf III, Vento, Corrado, Passat B3 a B4, Polo III, Transporter T4, Sharan I
- Golf IV a V, Bora, Passat B5, New Beetle, Lupo, Sharan II, Polo IIIF a novější, Transporter T5, Fox, Phaeton, Touran, Touareg, Tiguan, Eos a novější.
- vozy Škoda od roku výroby 1979 po výrobní řadu 136
- Škoda Favorit, Felicia
- Škoda Octavia, Superb, Roomster a novější
- Kromě vozů Honda
- Vozy r. v. 1978 a starší – majitel takového vozu povinně spadá do Oldies Scene
- Vozidla poroty, sponzorů soutěže a firemní showcary
Speciální soutěžní kategorie:
- Best of Best – nejlepší vůz srazu (1 pohár)
- Best Show – nejlepší představení vozu (1 pohár)
- Best Interior – nejlepší interiér
- Best Audio – nejlepší audio (design)
- Best Engine – nejlepší motor (design)
- Best Creative – nejlepší aranžmá vozu (1 pohár)
- Mezi soupeře GIII patří Venta nebo Polo III
- Favoritům a Feliciím patří Škoda Scene
- Ve Škoda Oldies se některým uleví …
- … v Oldies naopak přituhne
- GrandPa musí už do Profi Scene …
- … podobně to bude i u Bertyho
- Hondy mají kategorii samostatnou
- Krásné BMW v podání Mojmíra Vacka
Zajímavě rozdělené ! Ta Profi Scena mě až překvapila…. teď po ránu mě něco napadlo, ale to by dost záleželo na soutěžících, řadit auta podle kategorií… možná moc organizačně náročný, ale v Brně by to bylo něco neskutečně jedinečnýho…. Je možný, že to už někde bylo, moc srazů nenavštívím, vše mám proježděný přes internetový galerie 🙂
myslim ze se mame na co tesit tak panove rychle skladejte at je na co koukat…..
Aspoň že je konečně rozdělení felicií od oktávek… Takhle je to rozumnější. ;o)
alena: myslim si, ze minula sezona krasne ukazala, ze v techto 2 scenech neni tech aut tolik, aby to bylo zapotrebi rozdelovat. Na Velkem finale byly jen 3 seaty a 4 audi….. a nemyslim si, ze starych audi a seatu jezdi takove kvantum, aby meli vlastni kategorie…..
Proč rozdělujete VW na 80´a 90´?? A co ta škoda scene? Seat a Audi scene by v tom případě také zasloužili nějaké to rozdělení.
Myslím, že to neni moc spravedlivý vůdči ostatním scénám a asi by nebylo špatné přejít na nějaké levné Fáčko nebo koupit starej VW, udělat ho za kilo pade a pokál je na světě.
Oproti těm co mají Seat či Audi, musí stále mezi sebou soupeřit STARÉ modely s NOVÝMI a v těhle kategoriích je aut myslím až až na to, aby se tyto dvě kategorie již také rozdělily.
Jojo,bude to super.Všichni účastníci budou muset doložit,jestli je auto firemní nebo soukromé.Takže je lustrace nemine,fakt to má logiku.
Ja si myslim ze Pro Scene je logicke a spravedlive, proc by i porotci nemohli soutezit (hodnotit by je mel ten „nejvyssi“,ne? 🙂 )? a proc by se „firemni auta“ merila s „lidskyma“ ? ikdyz NEKTERE „lidske“ by konkurovat mohly ;)pak sponzori – kolikrat bylo kecu ze maj protekci protoze sponzoruji atd… tak se postavi vsichni do skupiny, kde jsou spjati se soutezi,oddeli se, a je to (bez remcani ost.soutezicich).
Jinak ten napad na predchozi strane, parkovat auta do prostoru podle kategorii neni marny ! 🙂 akorat,ze vetsinou stavaji spolu znami a kdyz je nouze o misto tak se stoji jak se da… a i pri tak tezke organizaci by se to asi nezvladlo. I kdyz proc to do pristi sezony nepromyslet 🙂
2TC team: „best creativ“ (nejen na finale) je novinka,ze? tak to treba aspon bude „veselejsi“ na tom sedivem place 🙂
Jo a nemohli byste „vyhlasovat“ treba podle abecedy ? :)) nebo podle ceho mate tak ruzne poskladane kateg.?casto jsem nad tim premyslelal loni.
Hlavně,že porotci a firmy budou mít svojí kategorii.Vždyt je to na hlavu postavené,bud to dělají pro zábavu nebo pro reklamu,snad né pro poháry?
Veřim že tahle sezona bude lepši než ta minula a všechno tomu nasvědčuje.
Veřim že tahle sezona bude lepši než ta minula a všechno tomu nasvěčuje.