Měsíc červen je pro pořadatele AZ pneu Tuning Cupu opravdu hektický. Soutěž má na programu totiž hned čtyři kola za sebou. V době, kdy vychází tento článek, už jsme nejspíš na cestě do Panenské Týnce na Tuning Magazine Car Wars. O této akci si povíme ale něco až později, nyní se pojďme vrátit do Blatné a Milovic.
Obě kola byla charakteristická slunečným a teplým počasím, které je na každém srazu určitě vítáno. Účast byla spíše průměrná, což česky přeloženo znamenalo 70 vozů v Blatné. V Milovicích se jich nakonec sjelo ještě o deset více. Na obou srazech bylo bohužel i několik kategorií, které obsahovaly pouze jeden nebo dva vozy. Mrzí nás to zejména u „VWček“, kterých v loňském roce jezdily doslova mraky a tomuto stavu bylo přizpůsobeno i rozdělení soutěžních kategorií. Letos je ovšem situace odlišná a nové rozdělení scén je spíše na škodu. Kdo to ale mohl vědět … pevně věříme, že se situace ještě zlepší.
Nyní se zastavme u těch nejlepších z nejlepších. V Blatné si tento titul letos už podruhé přivlastnil Tomáš Leba s BMW Z3. Jeho dominance ovšem není tak pevná, jak se na první pohled může zdát. V řadách soutěžících má spousty zdatných soupeřů a drápky nejvíce vystrkuje například Tomáš Herda (Citroen Saxo), Martin Koblížek (VW Golf I Cabrio) nebo Josef Šušota (Honda Integra Type-R). Posledně jmenovaný tomuto tvrzení dostál v Milovicích, kde se z nejcennějšího ocenění a několika dalších pohárů mohl radovat právě on.
Generální partner:
- AZ pneu, s. r. o. – internetový prodejce pneu a litých kol
Hlavní partneři:
- SEAT ČR
- Wurth, s. r. o. – partner profesionálů
- Escape6, s. r. o. – výhradní zástupce Rieger Tuning pro ČR
- Alcar Bohemia, s. r. o. – Your wheel partner
- Dynamat – nejlepší tlumící materiály na českém trhu
- LeštímeKola – protože kola dělaj auto …
V Milovicích se letos poprvé ukázal také Martin Slepička bojující se svou „třistašestkou“ v Peugeot Scene. Svůj vůz přes zimu vybavil výkonným dvoulitrem, přidal nová kola věhlasné značky Schmidt, a aby těch změn nebylo málo, sáhnul i na interiér svého vozu. Odměnou mu bylo jednoznačné prvenství mezi Peugeoty a dokonce jedna nominace na Best of Best. Řady Peugeotů se v Milovicích rozrostly také o Milana Melena (Peugeot 206) a členku klubu Girlstuning Andreu Juhovou (Peugeot 207CC).
Pokud bychom v AZ pneu Tuning Cupu udělovali cenu Best Progress (cenu pro nejlepší průběžné zlepšení vozu), určitě by si ji zasloužil Štěpán Domorád se Škodou Felicia. Po nenápadné premiéře ve Vysokém Mýtě totiž pořádně zapracoval a v Milovicích se mohl radovat z vítězství ve Škoda Scene. Snad ho to povzbudí v další práci a neusne na vavřínech …
Pár následujících řádků musíme věnovat ještě ocenění Best Creative. Postupem času se začalo setkávat v řadách soutěžících se stále větším ohlasem a získat tento speciální pohár není vůbec jednoduché. Kralování již zmíněného Tomáše Herdy bylo ukončeno teprve v Milovicích a na svědomí to měl Petr Paraščinec (Škoda Octavia). Ten do boje zapojil také živou faunu a za svou snahu byl porotou náležitě oceněn. Pro ochránce zvířat si neodpustím ještě dodatek, že voda se rybičkám měnila opravdu každou hodinu a všechny jsou nyní zpět živé a zdravé v Petrově domácím jezírku 🙂 Zmínit ještě musíme snahu Filipa Taubnera (Fabia Combi), který sraz od srazu neustále vylepšuje svůj Pit Stop, ale pohárek za Best Creative mu zatím vždy o malý kousek unikl.
AZ pneu Tuning Cup pokračuje 13. – 14. června svým 5. kolem na Tuning Magazine Car Wars v Panenském Týnci. V době, kdy čtete tyto řádky, je už akci asi v plném proudu. Ale hned další týden tu máme kolo šesté, které zavítá na Relaxmeeting Pardubice. Tato akce našla nově zázemí na místním dostihovém areálu, moc se na ni těšíme a můžeme ji vřele doporučit!
- Jakub Jursík, Suzuki Swift
- Martin Slepička, Peugeot 306
- Tomáš Leba, BMW Z3
- Tomáš Herda, Citroen Saxo
- Martin Koblížek, VW Golf I Cabrio
- Miloš Suchý, Honda CRX
- Pavel Medveď, BMW E30 318iS
- Ondra Langer, Opel Corsa B
ahoj. zdravim všenchy z tuning cupu. po zkončení výsledků v panenskym týnci,jsem byl trochu zklamám , překvapen a i trochu naštvanej. týká se to bodovýho ohodnocení aut. myslim že někdy ty body plácnou porotci jen tak jak se jim to líbí, vůbec neberou ohled nato co na těch autech je.myslim že dostat 8 bodů za 22″ kolo kerý je si myslim natolik luxusní jak značkou tak tvarem a hodí se k autu, je trochu málo. za lak to samí a za musiku o tom ani nemluvim. kdybych věděl že dostanu stejně bodů jako za lonskou sezonu, tak jsem nemusel kupovat kola tak drahý ale mohl jsem koupit obyčejný 18,dát naně hnusnou obyčejnou gumu ,abyl by jsem natom bodově stejně , o laku to samí. rozdíl mezi obyčejnou bílou metalízou a flip flopem,taky nevidim, a musika …. o to ani memluvim. kčemu mi je že mám zástavbu komponentů který hrajou, a hrajou dobře , podstatě je tam kopletní multimedia,ipod atd. když stejný bodový počet dostane ten co má v autě rádio a dva repráky…. a ani se neví jestli mu to hraje. v tom případě to můžu vyškubat , vytrhat odhlučnovací matrial. a nechat tam taky dva ubohý repráčky , a budu natom stejně. ….. apokad bych chtěl být opravdu taková svině ,a ne že by mi vadila prohra….. nebo jsem to neunesl, to ne. …. ale když berete smarta jako marcedesa, nevim co má smart společnýho s mercedesem,tak v tom případě …. mini cuper spadá do kategorie bmw,protože mini jed pod bmw…. nechci tim čeřit vodu nebo naštvat někoho. ale myslim že s bodovim hodnocením by ste měli něco províst, nebo mít někoho kdo pozná rozdíl …. neberteto jako stížnost ale jen názor. pokad bude možný tak mi někdo z tuning cupu odpovězte.děkuji. standa svoboda mb vito.
v tom případě mercedes je i dodge ,jeep,chrysler a smart. protože tyhle značky se pouze prodávaj a provádí se na nich servis v mercedesu. . . a tudíš mini je bmw. nechci se hádat, vim že to vždicky názor toho danýho člověka…. a chápu. . . ale. . . probrat to můžem ale aš v příbrami. tak zatim