Sedmé kolo ve Slušovicích ukončilo šňůru tuningových akcí, které v posledních několika týdnech hostily AZ pneu Tuning Cup. My se ve zkratce vrátíme k Panenskému Týnci, Relaxmeetingu Pardubice a nejvíce pozornosti budeme věnovat právě aktuální Tuning Auto Show ve Slušovicích.
Panenský Týnec měl být při letošní absenci velkých srazů jedním z vrcholů sezóny a této úlohy se zhostil velice dobře. Jen v prostoru naší soutěže stálo více než 90 soutěžních vozů a konkurence byla opravdu veliká. Ukázalo se několik nováčků, kteří své kategorie vzali útokem a výrazně promluvili do pořadí. Nejdelší cestu asi absolvoval Jan Míka, který přivezl hned duo soutěžních vozů. Jeho Škoda Fabia 1.8T dominovala ve Fabia Scene a ještě lépe na tom byl druhý mazel – VW Lupo 1.6 GTI. Kromě vítězství ve VW Millenium Scene totiž vůz získal také ocenění Best of Best, což se v takto nabité konkurenci opravdu cení. Šmoula, jak se Honzovi přezdívá, mohl tedy vyrazit na zpáteční dlouhou cestu do Německa opravdu spokojen. Pozornost ale poutali i další. Jedním z nich byl i Zdeněk Rak (Škoda Rapid 2.0 16V Turbo), který opanoval Škoda Oldies Scene a získal také dvě doplňková ocenění. Po dlouhé době se ukázal také Lukáš Zedník s krásným VW Golf III VR6 (1. místo, VW ´90s Scene).
Na Relaxmeeting do Pardubic se celý náš tým opravdu těšil. Tento sraz je koncipován mírně jiným způsobem než tradiční letištní akce. Absence sprintů vůbec ničemu neuškodila, spíše naopak. AZ pneu Tuning Cup v Pardubicích zaznamenal rekordní účast. Kromě soutěžních vozů bylo k vidění také několik starších projektů, které v AZ pneu Tuning Cupu velice úspěšně ve své době bodovaly. Mezi ně patří určitě VW Sharan Martina Kubiczka, VW Golf II Ladislava Jelínka nebo tři Škody Felicie patřící členům naší poroty. Pěkný vozový park představili také kluci z Revila a dominovala mu další nádherná Felicie. Největším oříškem byl pro porotu pohár Best of Best. Vybrat v takové koncentraci krásných aut to nejlepší z nejlepších totiž opravdu není žádný med. Porota se ale musí umět shodnout a tentokrát to „odnesl“ Josef Šušota s Hondou Integra Type-R. Pardubice byly také kvalifikačním kolem soutěže o nej RELAX vůz, v níž ti nejlepší mohou získat věcné ceny v celkové výši 80.000 Kč. Do dalších bojů postoupili medailisté ze všech klasických soutěžních kategorií naší soutěže.
Generální partner:
- AZ pneu, s. r. o. – internetový prodejce pneu a litých kol
Hlavní partneři:
- SEAT ČR
- Wurth, s. r. o. – partner profesionálů
- Escape6, s. r. o. – výhradní zástupce Rieger Tuning pro ČR
- Alcar Bohemia, s. r. o. – Your wheel partner
- Dynamat – nejlepší tlumící materiály na českém trhu
- LeštímeKola – protože kola dělaj auto …
Poslední akcí před letní pauzou hostilo dostihové závodiště ve Slušovicích u Zlína. Tuning Auto Show ve Slušovicích je pro náš tým vlastně domácí akcí a tak se tentokrát projeli více spíše členové naší poroty. I v letošním roce jsme se do velice limitovaného prostoru vešli téměř na vůz přesně. A bude to znít jako obehraná písnička, ale opět někteří ze soutěžících nestihli registraci do 11.00h. V některých případech byly na vině problémy na D1, řady na vjezdu do areálu nebo obyčejná nedochvilnost. Zaznamenali jsme i jeden protest ve Fabia Scene a abychom pro příště předešli dohadům, budeme muset k registraci pořídit po vzoru závodů v rallye nějaké obří hodiny …
Teď už ale k výsledkům. Velice úspěšní byli ve Slušovicích soutěžící ze zahraničí. Největší radost měl určitě Sebastian Ulrich. Jeho Audi 80 B4 totiž byla oceněna jako nejlepší vůz celého srazu. Samozřejmostí je také vítězství v Audi Scene, kde „Seba“ na druhém místě doplnil s další „osmdesátkou“ (tentokrát cabrio) jeho kamarád Blazej Skatula. Bodovali také hosté ze Slovenska. Největším úspěchem bylo vítězství Mária Besedy (Ford Escort RS2000) ve Ford Scene, slušně bodovala také Monika Tesárová v Peugeot Scene (2. místo, Peugeot 307) a bronz ve VW ´90s Scene bral Filip Roháč (VW Polo).
Malý pohled do historie nabízí na každém srazu Oldies Scene, tedy kategorie určená pro vozy roku výroby 1978 a starší. Nejlepším historikem byl podle poroty Robert Beneš se Škodou 1000MB. Cenné vítězství z Opel Scene, která je v letos asi nejobsazenější kategorií vůbec, si odvezl Jakub Kulajta. Na své Astře po prvních krůčcích v AZ pneu Tuning Cupu, které absolvoval v loňském roce, přes zimu pořádně zapracoval a je to opravdu znát.
Jak už bylo naznačeno v úvodu, i AZ pneu Tuning Cup si bere dovolenou a na scénu se opět vrátí 9. srpna na Tuning Extreme Show v Příbrami. Horkou novinkou je také dodatečné zařazení Mimoňských válek XIII. mezi oficiální kola soutěže. Tento sraz bude asi největší akcí letošního roku a navštívit jej můžete 22. – 24. srpna.
Výsledky soutěže AZ pneu Tuning Cup: ZDE
Fotogalerie: Týnec (ZDE), Relaxmeeting (ZDE), Slušovice (ZDE)
- Audi 80 Cabrio – Blazej Skatula (PL)
- VW Golf III – Lukáš Zedník
- VW Lupo 1.6 GTI – Jan Míka
- Opel Astra – Jakub Kulajta
- Robert Beneš – Škoda 1000MB
- Honda Civic Coupé – Josef Badal
- Škoda Felicia – Milan Vybíhal
- Hostess Scene …
- Od mala tunerem … 🙂
Na akci jsem se konečně zase bavil,spousta super lidí a …..závěr :o)
Zdravim ….mam takový dotazek..podle čeho se zařazujou auta do profi scény..neměli by tam byt i auta co vozí na sobě reklamu firmy která se zabyvá vyrobou a prodejem kol a taktež danný vuz sponzoruje tim že mu davá kola jako reklamu?
Díky za odpověď 🙂
Mě by třeba zajímalo,nepatří náhodou Skoda110R(BRKO)do kategorie Oldies?A taky by se měly hodnotit auta,které na sraz přijedou a né ty,co jsou přivezeny na vozíku,v tom je snad trošku rozdíl,že jo?Takže se poroto zamyslete!!!Modrý Rapid měl být dle mě na stupních vítězů(barva,nápravy,motor)má super,troška slabší interier,ale…
Chtěl se zeptat, jaký je rozdíl mezi dvěma octavákma v škoda modern scene,přesněji mám namysli zelenou ocatvie s mimozemštěnem( Miroslava Průchy) a ještě octavku s tim s spidermen(Petra Richtera), chtěl bych se zeptat proč na stupni vítězů vždycky stojí Petr Richter. Myslim si že obě auta jsou dosti vyrovnaná. Nehci něko očernovat porotu že blbě rozhodu je, auta jsou výborná a vyrovnaná. Na pohled a mě teda více láká octavie Miroslava Průchy). Děkuji za odpověd. Jiank Mimonské Války zase budou nej sraz u nás jako tomu bylo i minulí rok. Jinak Slušovice byli úplně bezva akcička. Čaufééc
jj akce super taky diky některym učinkujicim na plachtě viz třeba Juris a „třešňovka“ :-))) jinak by to asi uplne umřelo, a páteční večer , všechno super i na terasu nas pustili a nebyt tech Radimových mokrých bot a kalhot z návštěvy mistiho potoka 🙂 tak by to bylo dokonale
Ano rozumím,že auta se hodnotí podle vzhledu,funkčonsti,kvality,atd…. Ale celkem proč vždy vyhraje Petr Richter,podle mě mezi těmito dvěmi vyrovnaními soupeři vždy vyhraje Petr Richter. Nechci mít něké narážky, je mi jasné že na tuning srazu nemůžeme auto pořádně proskoumat, a ani se kouknout na podvozek atd. Ale stejně by mě to zajmalo, mě osobně se více zamlouvá zelený kombík. No neim,a ještě mě trochu zarazilo vítězství Koteleše na žabičkou…? Celkem by mě to zajmalo proč tajková změna. Děkuji za odpověd. Jinak musim moc porutu pochválit…!
Nechci aby se Brko,AK-47 zatracovalo,jsou to přeci auta,která by se měla řadit mezi profi scene!A když už,tak udělejte scene,kde budou auta přivezené na podvalu:-),jo a když se hodnotí technický stav a úpravy jizdních vlastností aut,tak proč se ty auta hodnotí,když se vezou a na silnici nemohou!!!!!
No je pravda, že auta přivezená na podvalu mají výhodu v čistotě, která je součást hodnocení, taky si nemusí kazit karoserii SPZtkama atd. Jestli je to ovšem důvod dát je do zvláštní kategorie, tak to musí posoudit rada Tuning Cupu u kulatého stolu.
Vždyť AK na to auto nemůže v životě dostat technickou….však mněl ve Slušovicích přední SPZ upravenou a zadní mněl raději „Autoline“, aby nebylo vidět že nemá nálepky z technické! 🙂
Proč pořád řešíte ,přijel nebo byl dovezen na podvalu?!
Mě taky někdy naštve že mě porazí autíčko na hraní co se vozí na vozíku a nemusí mít třeba povinou výbavu jako my ostatní…………………ale těší mě zase to nejdůležitější a to,že se s tím autem pěkně projedu a to je ze srazů pro mě to nejlepší,ta cesta tam a z5. :o)
Libore Trombíku bezva nápad udělat “ Podval Scene “ to mě fakt pobavilo :-)))))))) myslím že jsou jiné věci k řešení než zrovna toto.
Michale jiné věci k řešení?Tak třeba nějaké uved,aby se to pořešilo!!!
Co trakhle rozdělit Opel Scene na Astry a ostatní. Je to fakt staršně našlapaný. A třeba spojit nějaký VW, když se neobsazujou…
🙂
ty VW bych nechal tak jak jsou..to byla jen nahoda ze neprijeli zadny
Slušovice opět nezklamaly, byly super
To je dobrý nápad rozdělit ty Opely, ale „Fauve“ bych nechal! Můj názor 🙂
stima autama přivezenýma na vleku bych taky něco dělal.To se pak třeba takovímu Davidovi Ničovi(neví o něm náhosou někdo něco)machruje jak má auto 3cm nad zemí když spotřebuje 3l benzínu na celej rok akorát když jede po 20metrová rampě na vlek a z něj.Umění neni postavit hezký auto a pak ho tahat na vleku potože se snim nedá vyjet pomalu ani z gáráže…a VW scenu bych dal zase od GII dolu jedna a od GIII nahoru druhá a vrátil bych best of best podle diváku
Jen tak pro zajímavost, naše silnice nejsou zničené od kamionů ale proto,že naši silničáři a tak i náš stát šíleně šetří na nesprávných místech a silnice odflákávají! Například u našich sousedů v Německu (kde mimochodem jezdí mnohem víc kamionů) jsou silnice v dobrém stavu… F**K OFF 😉 😀
Není nad to se autem vklidu projet, na sraz přijet po ose a nemít strach z policajtů. Přitom to všechno obnáší trochu papírování, ale většina se na to vyprdne a pak jezdí se strachem z hlídky.Tomáš
No já si myslim že přijed na vleku na tuning sraz je celkem dobrá věc,a to i za případu že auto není extrémně na zemi,má technickou a dá se s nim jezdit,i takové případy jsou. Je to hlavně kůli policajtům,bezpečnosti, a taky kůli našim českým silnicím. Protože co si budem nalhávat,naše silnice od kamionu jsou dosti zníčené,natož s vytuněním autem,a taky se časem níčí lak, a taky špína která je soičástí hodnocení. Jinak chtěl jsem se zeptat porotce který hodnotil ve slušovicích fabie scenu,jakto že fabka Koteleše(s maskou audi) porazila žabičku..? Celkem velká změna. A ještě jsem se chtěl zeptat, a to mi prostě nedá,jakto že Petr Richter vždy porazí Miroslava Průchu s octavkou comby. Jsou to vyrovnaní soupeři,ale já osobně bych dal vítěžství combíkovi. Ale jinak sjem spokojen s výsledky. A myslim si že porototě patří velký dík..!!!! Jinak nevíte jestly zase bude příští rok v Pardubicích tuning cup,bylo to tam super,nej sraz,pohoda. Díky za odpověd…
Pro porotu :už se někteří konečně proberte:-)
jsem tehož nazoru kdybych tahal skodu na lafete vypada naprosto jinak, ale ja nevim jak ostatni ja jezdim svym autem normalne i „do tesca pro rohliky „… souhlasim s komentařem od libora … nekdy se nedivim jenom ja ale spousta ostatnich lidi a ve slusovicich to byl zase zařny příklad !!! co ja pamatuju zacatky tuningcupu (sice sem se neucastnil) ale bylo to o autu ale v posledni dobe mi to pripada jako v politice a pritom jde v celku vo ho*no….
Adam Vantuch škoda 130 Flip-Flop
ahoj.slušovice byly super.přivezl jsem si muj první pohár z ford scene.mužu se zeptat kde jsou fotky z vyhlašování?diky
Dobrý den, myslím, že porota se nesnaží nikomu ublížit, ale dělá co může. Jinak je jasné, že se to vždycky někomu nebude líbit. Myslím si, že letošní osazení poroty je dost kvalitní, jsou to lidé, kteří tomu rozumí a pokud se tu na ně bude snášet kritika, tak jsem zvědavý, kdo bude rozhodovat příští rok. Ale hlavně jsem se chtěl zeptat, jestli budete ještě aktualizovat soutěžní vozy … děkuji
Podle mího TC dohnal auta k podobám ze kterjema se nedá jezdit.Vetčinou decentky co na ně nikdo nic neřekne končej ke konci(Mizerák,Řehka a další ale tyhle dvě auta se mi libej víc než leckterý auto z top 3).A to best of best podle diváku by se dalo nějakou formou vyřešit(třeba jeden kupon k jednomu lístku a víc prostě ne).