Posledním ze základních kol letošního ročníku AZ pneu Tuning Cupu byly tradiční Mimoňské války. Ty jsou s naší soutěží odjakživa spojeny a dokonce hostily historicky první velké finále. Od roku 2005 se toho ale hodně změnilo a je dost možné, že letošní patnácté pokračování tohoto kultovního srazu bylo možná tím úplně posledním …
Jak je už ze začátku patrné, tento komentář nebude ani tak o AZ pneu Tuning Cupu, jako o Mimoňských válkách samotných. Nejdříve se ale přece jenom pojďme věnovat soutěžnímu dění. I když mělo hodně soutěžících před tímto srazem postup na finále více méně zajištěn, v některých kategoriích se bojovalo stále o každý bod. Celkem se zaregistrovalo 89 leštěnek, ale je pravdou, že i v samotném prostoru jich bylo zejména v odpoledních hodinách mnohem víc. Ovšem kdo pozdě jezdí, sám sobě škodí …
Mezi ty, kdo si za pět minut dvanáct zajistili postup na Tuning&Custom Salon Brno 2009, který proběhne v sobotu 26. září na brněnském výstavišti, patřil třeba prostějovský Roman Zemánek (VW Corrado) nebo Marcin Kosprowiak z Polska (Opel Combo). Opravdu těsné to měl i Petr Richter (Ford Sierra), který díky bodům za čtvrté místo ve své kategorii obsadil dělenou sedmou pozici celkově. I on tak má nakonec šanci na brněnském finále ještě pořádně zabojovat. Spolu s ním se kvalifikovalo přesně 134 soutěžních vozů, takže se určitě bude na co dívat. Tímto bychom rádi poprosili letošní finalisty, aby nejpozději do 5. září potvrdili svou účast na email info@tuning-cup.cz. K potvrzení přidejte také další užitečné informace, mezi které patří:
- požadavky na umístění, společné stání atd.
- požadavky na elektrickou přípojku
- další speciální přání nebo dotazy
Nejlepším vozem srazu byl tentokrát vyhlášen VW Golf III, se kterým navštěvuje české srazy David Navrátil. Zdatným soupeřem mu opět byl i Martin Slepička (Peugeot 306) nebo Lubomír Vicha (Honda CRX Targa). Letos potřetí se ukázala i „krabice vod bot“ v podání Mercedesu Benz Vito (Standa Svoboda), která patří k velkým favoritům Other Scene – což dokazuje i mimoňské vítězství. Potěšující okolností je také dalších jedenáct úplných nováčků, kteří se na posledním kole rozhodli soutěž AZ pneu Tuning Cup vyzkoušet. Patřil mezi ně i parádní Nissan 200SX Jana Šmerdy, který hned bral vítězství v Japan&Asia Scene. Vážně parádní kousek …
- AZ pneu, s.r.o. – generální partner, internetový prodejce pneu a litých kol
Hlavní partneři:
- Dynamat – špičkové tlumící materiály
- otoMoto.cz – inzertní server pro motoristy
- Mat Servis
- Edge Tuning
Teď už ale zpátky k srazu jako takovému. Ukočírovat takovou masu lidi je vždycky hodně těžký úkol, ale tentokrát není pořadatelskému týmu absolutně co vytknout. Vzorná spolupráce s Policií ČR, mraky profesionálních strážců pořádku, dobře hlídaný zákaz noční jízdy a celkově výborně zvládnutá organizace. Nemluvě o kvalitním programu v čele s velice atraktivními sprinty, rychlostní zkouškou, AZ pneu Tuning Cupem a spoustou dalších atrakcí. Pokud se chcete na srazu bavit a vidět spousty nádherných leštěnek nebo supersportů, jsou pro vás Mimoňské války tou pravou akci. Spoustě lidí je na druhou stranu trnem v oku systém vstupného, který hodně znevýhodňuje ty, kteří nemají plné auto kamarádů, ale jedou si třeba jenom zasoutěžit. 600Kč opravdu málo není a připočtou-li se k tomu další náklady na benzín, jídlo, startovné do soutěží atd., rozhodně to není zábava pro chudé. Našimi médii už také proběhly první zprávy o tom, že Mimoňské války XV byly možná úplně posledními ve své historii. Důvod? Peníze, jak jinak … uspořádat takovou srandu opravdu něco stojí, a pokud si člověk myslí, že je to pouze zlatý důl, je na omylu. Malým zázrakem je samotný fakt, že vůbec proběhly letošní dva srazy, protože situace kolem nich nevypadala ještě na jaře vůbec dobře.
Jenom se tak potvrzuje fakt, že tuningových akcí je prostě moc. Při pohledu do letošního kalendáře, který čítá několik desítek srazů, je jasné, že se to projeví na návštěvnosti každého z nich. Zatímco všichni pořádají více akcí, AZ pneu Tuning Cup šel jinou cestou a jeho zkrácení na sedm základních kol se ukázalo jako dobrý krok. A podobným trendem možná budeme postupovat i nadále. Je potřeba si přiznat, že české akce začínají mírně stagnovat … snad tyto vody rozvíří již zmíněný Tuning&Custom Salon Brno 2009, který si jde svou vlastní cestou. Největší tuningová výstava v ČR se už moc těší na vaši účast! Více informací o akci naleznete na www.tuningsalon.cz. A na závěr ještě pár užitečných odkazů k Mimoňským válkám:
- Oficiální výsledky – ZDE
- Fotogalerie (přes 470 fotek) – ZDE
- Jen víc takových nováčků …
- Opět nechyběli soutěžící z Polska
- Pavel Šulc bojoval ve Škoda Oldies
- Best of Best -VW Golf III
- Tomáš Pollák – Honda Civic Coupé
- Jenom vzlétnout …
- Roman Zemánek – VW Corrado
- „Krabice vod bot“ alias MB Vito
- Opět nechyběly ani AZ girls
Ahoj,nechápu Olinovo soutěžení v RAT Scéně se Škodou 1000 která nemá s Ratem nic společného , je to hezký Oldtimer.Jestli RAT znamená mít na střeše zahrádku s rezavým kanystrem či plesnivým kufrem což Olin ani jedno nemá tak mi to nějak neštimuje.
Michal
Koukám dnes na výsledky a nestačím se divit. Škoda scéne naprosto nepochopitelné výsledky, to platí i o fábia scéne. Vypadá to jako čachry před finálem a výsledky se píší na koleni tak aby to všem pěkně vyšlo. Jinak si to nedokáži vysvětlit. Díky za vyjádření. MartinTDI
Je velice jednoduché odsoudit práci porotců, ale myslím že je o mnoho těžší už jejich post zastávat, spousta aut je hodně vyrovnaná a na dobré úrovni, tak bych chtěl vidět vás všechny co to kritizujete jak by jste OBJEKTIVNĚ posuzovali auta bez ohledu na kamarádství s majiteli, objektivně hodnotili úpravy a ne jen ceny pozlátek okolo. Já respektuji jejich práci a je jasný že se nikdy nezavděčí všem. Hezký den
Ahoj, práci porotcum nezávidím, ale dejme si ruku na srdce. Asi vím na co naráží Martin TDi stačí se podívat na výsledky posledních 3kol v škoda scene, ale je pravda každé kolo je jiné … jen skoky 7 na 1 a pak zpět na 5či6 jsou trošku zvláštní. Nevím zdali to je strategie aby body stačily na finále, nebo známosti 🙂 ! Taky mě to někdy štve, ale vždy se nad tím jen pousměju …. vdiť o nic nejde… auto stavím pro sebe… Ale je škoda, že tady tím se zbytečně potom háže špíná a řeší blbosti…
Nevím jak fabia scene olin(dle mě tam má co dělat i 1 místo -uprava na autě proběhla tak proč né) .No určitě platí ,že kamarád porotce je ve výhodě a na druhou stranu je spousta aut co překonaj i na první pohled lepší auta a stačí jim k tomu jen pár prkotin(vyleštit nápravu a něco v motoru a body jsou na světě-to mluvím z vlastní zkušenosti mám sice na první pohled seriovku ,ale stačilo vyleštit v garáži pár šroub*-ků ramena a doklad o motorové brzdě a nemusím mít ani bílou kůži a a firmu co mě auto postaví a přeci to jde.Ale vždy záleží na porotě každému se nezavděčíš.Má vítka je snad jen při hodnocení výkonu motoru(každej toho nakecá kolik tam má koní a pak se na motorové brzdě diví ,že tam maj výkon jako seriovka a že jim ten čip zvedl jen otáčky a výkon nikde) a kdyby to všichni porotci brali tak jak je to v pravidlech ,že bez dokladu o výkonu nejsou body (za výkon motoru) tak je to v pořádku.Sám sem se setkal stím ,že i bez dokladu body lidé dostali a to není fér vůči ostatním.Jmenovat nebudu to se nedělá.
Jinak přeji všem soutěžícím hodně stěstí na finále .S pozdravem Milan
nechapu co je ve skoda scene divne.
..ráda uvítám konkrétní a adresnou kritiku na hodnocení Škoda Scene… 😉 Máme před finálem a tak proč se „nezdokonalit“ v hodnocení… 😀
To Martin TDI: ..je vidět, že jsi kolem Škoda Modern Sceny jen proběhl…protože kdyby jsi byl důslednější, tak by jsi si všiml, že na většině aut (1.-5.místo) došlo k dalším úpravám…a proto ty naprosto odlišné výsledky…
..a Fabia Scenu musíš „reklamovat“ jinde… 😉
No nevim ,ale ve škoda modern není vše stejné stačí koukat černá perla má navíc lak (ty třpitky).paragán má jinou stropnici a to nejsem porotce jen kolemjdoucí
For Denis: Když kouknu na honocení Škoda scéne: Příbram: Mašek, Močárník, Parasčinec….Mimoň: Průcha, Parasčinec, močárník a auta jsou stále stejná a nikdo nic nevylepšil. to samé je i ve fábia scene: nic proti ale trošku to smrdí
ja si myslim ze se vse ukaze na finale kde budou rozhodovat vsichni.takhle je jasne ze je poradi jine.kazdemu se zamlouva neco jineho a tak to proste je.a myslim ze zrovna skoda modern a fabia nejsou zrovna jednoduche.i kdyz musim rici ze me treti misto lukase docela zarazilo:-)))vidim to u sebe v kategorii porad se musi makat a makat
Ve Škoda Modern scene je to hodně vyrovnané. Opravdu nezávidím porotcům. Třeba právě zmiňovaná černá perla měla komplet předělaný interiér (nevím jestli si toho nějdo všiml). Po srazu v panenském týnci šlo všechno ven, přečalounila se stropnice, poflokovaly všechny sloupky, udělaly se komplet nové doorboardy, vylaminovaly se středy doorboardů a nechal se na ně udělat airbrush (na všechny 4 dveře), atd. To nemluvím o motorovém prostoru. Nakonec 4-té místo. Byl z toho trochu zklamaný, protože auto se dodělávalo ještě 15min. po plánovaném odjezdu na sraz. Jsem rád že jsem v Honda Sceně, i když mě občas štve, že i když se člověk moc snaží aby utrhl nějaký pohár (probdělé noci v garáži), přijedou pak poláci (např. Minoň – vítěz loňské polské obdoby tuningcupu) a posunou pořadí dolů.
Konkurence je zdrava at uz jde o polaky nebo o kohokoliv jineho. Prave diky ni mate ta auta tak promakane, protoze vas to nuti k lepsim vysledkum. Takze si myslim, ze je to spise ku prospechu, byt to nekdy u vyhlaseni boli kdyz na vas „zbude bramborovka “ .Nicmene si nemyslim ze vse co udelate byt to udelate s dobrym pocitem je ku prospechu ale hlavne se nemusi libit vsem porotcum stejne.
Já myslím, že nejdůležitější je aby člověk samotný měl z toho dobrej pocit, z toho že lidi koukaj na auto, se kterým v dílně trávíš právě ty probdělé noci a tvoje práce je VIDĚT!!! …… musíš z toho mít radost, jasně všichni jsme soutěživí, ale hlavně to děláš pro sebe!!
Přesně tak hlavně že se líbí majteli.Každej musíme spolknout trošku hořkosti.Já jsem šla v mimoni už i na plachtu abych neskončila poslední. Můžu Vám říct ,že jsem byla nervozní jak Goro před Tokiem a stejně sem skončila poslední nevěděla jsem ,že jsme jenom 4 v moji kategorii a říkala jsem si tak jsem určo lepší než Richard poslední nebudu .No a ono nic jsem za ním a co svět jde dál .Co mě spíš štve tak ,že když se lidi dívají na auto tak viděj jenom chlapa ale že na tom může dělat ženská to ne.Toto mě štve a že jsem poslední někdo přece poslední bejt musí a kdo ví příští rok třeba:)budu předposlední hihi Richarde počky já tě jednou dostanu (berte to z humorem)Lidičky když nejde o život tak jde přeci o h….